Yaman Haber ® - Haberi kaynağından takip edin
Yaman Haber ® - Haberi kaynağından takip edin
Güncel

2026 asgari ücreti için farklı artış senaryoları hazır: Yüzde 20-33 arası artış önerileri

ULUSAL (PERRE) - Şeriban ÖZÇAKMAK - 2026 yılı asgari ücret görüşmeleri başlıyor. Mevcut net 22 bin 104 TL olan asgari ücret için masada 26 bin TL ile 29 bin TL arasında farklı artış seçenekleri bulunuyor.

Google'da haber kaynağınız olarak seçmek için tıklayın
2026 asgari ücreti için farklı artış senaryoları hazır: Yüzde 20-33 arası artış önerileri
Paylaş:

2026 yılında uygulanacak asgari ücret için süreç resmen başlıyor. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, Asgari Ücret Tespit Komisyonu'nun Aralık ayının ilk haftasında ilk toplantısını gerçekleştireceğini açıkladı. 15 kişilik komisyon; işçi, işveren ve hükümet temsilcilerinden oluşuyor. Bakan Işıkhan, tarafların mutabık kalacağı bir rakamı belirlemeyi hedeflediklerini ifade etti.

Enflasyon Oranları Zam Konusunda Belirleyici

Merkez Bankası'nın yıl sonu enflasyon tahmini yüzde 31-33 aralığında. Bu durum, işçi kesiminin asgari ücretin en az gerçekleşen enflasyon kadar artırılması talebini güçlendiriyor. Ancak ekonomi yönetimi, 2026 yılı için enflasyon hedefini yüzde 13-19 olarak belirledi. Zam oranının belirlenmesinde bu göstergelerin kritik rol oynaması bekleniyor.

Masadaki Farklı Zam Senaryoları

Ekonomik göstergeler ışığında öne çıkan artış seçenekleri:

%20 artış: 26.500 TL

%25 artış: 27.600 TL

%30 artış: 28.700 TL

%33'e yakın artış: 29.000 TL

Diğer Ücret Kalemleri de Yeniden Belirlenecek

Yeni asgari ücretle birlikte brüt rakam, SGK primleri, işveren maliyetleri ve vergi kalemleri de güncellenecek. İşverenler maliyet yükünü hafifletmek için devlet desteklerinin artırılmasını talep ederken, işçi temsilcileri ücretin yaşam standardını karşılaması gerektiğini vurguluyor.

Karar Aralık Ayı Sonunda Açıklanacak

Komisyonun Aralık ayındaki toplantılarının ardından, 2026 yılı asgari ücreti Aralık ayının son haftasında kamuoyuna duyurulacak. Yeni ücret, 1 Ocak 2026 itibarıyla yürürlüğe girecek.

Kaynak : PERRE

Bu haber Yaman Haber ® - Haberi kaynağından takip edin tarafından yayımlanmıştır. İzinsiz kopyalanamaz, alıntılarda kaynak gösterilmesi zorunludur.

Güncel Haberleri

Yorumlar

Editoryal moderasyon aktif

Yorum Yaz

Yorumunuz incelendikten sonra yayın ilkelerimize uygun bulunması hâlinde yayınlanır. Hakaret, iftira ve reklam içeren ifadeler reddedilir.

adlı okura yanıt yazıyorsunuz.
0 / 2000

Bu içeriğe henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yazın.

Yeni Slow Radyo